Ny elektronik till resan



Två små paket har kommit till mig med posten den senaste veckan. I det ena fanns ett undervattenshus till vår lilla kompaktkamera. Huset är anpassat att passa exakt till den kameramodellen vi har och är vattentät ända ner till 40 meter. Perfekt att ha när vi är ute på snorkeläventyr! Hoppas den här ska hålla bättre än den undervattenskameran vi hade förra vintern. I det andra paketet låg det en ny extern hårdisk i fickformat på 500 GB. Bra att ha med lite extra utrymme på resan när man tänkt fota mycket :)

I vår familj är det jag som är den tekniska, så jag bara älskar att få hem sådana här prylar!!! ♥

Kommentarer
Postat av: Freedomtravel

Kul med resprylar! Smidigt att kunna använda den vanliga kameran under vatten. Men en extern hårddisk, är det för att man inte har med en dator då? Annars kan man väl lika gärna ladda in bilderna där, eller?

2011-01-20 @ 22:46:11
URL: http://www.freedomtravel.se
Postat av: Christine

Bra saker det där. Och roliga saker dessutom! :)

Har själv tre externa diskar med mig på den resan jag är på nu. Bilderna tar för mycket plats för datorn (stackarn) och för att inte riskera förlora några minnen finns de sparade på två olika diskar. Ett års bilder vill jag verkligen inte förlora.

2011-01-22 @ 06:18:07
URL: http://holmchristine.blogspot.com/
Postat av: jenny

Bra teknikprylar! Måste undra lite om er packlista. Hur tänker ni om vad ni ska ta med er, allt från teknikprylar som barngrejor till medicin. Jag packar alltid för mycket och behöver tips från ett proffs som dig! Dessutom undrar jag var man transporterar vad (tekniken... i bagaget)? Har själv tvillingtjejer och en liten tjej till som ska semestra i Thailand för första gången. Vore roligt att höra hur du tänker!

2011-01-22 @ 20:24:50
Postat av: Jeanette

Hittade till din blogg via någon resesida. Vi planerar att åka till Koh Lipe i mars. Spontant kändes det krångligt att åka dit, men jag har inspirerats av dina bilder i bloggen....så nu bara måste vi dit!!! Om du har tips på bra och hyfsat enkel resrutt från Bangkok får du gärna dela med dig av dina erfarenheter.

Hoppas ni får en härlig resa till Filippinerna!

Btw....jag har också tvillingar, ni har många roliga år framför er vill jag lova, det är underbart med tvillingar!

2011-01-23 @ 13:08:58
Postat av: Evelina

Hej Vicky! En liten fråga, vilket ställe i Thailand rekomenderar för en solsugen barnfamilj? Gärna ett namngivet hotell också :-) Härliga bilder du tar! Jag blir så sugen på att åka ut och resa!

2011-01-26 @ 21:34:00
URL: http://levelina.webblogg.se/
Postat av: Vicky

Freedomtravel: Ja jag hoppas kameran kommer funka bra, även under vatten. Anledningen till att jag vill ha med en extern hårdisk är för att bildformatet jag fotar i tar väldigt stor plats. För stor plats för min laptops hårdisk. Så därför vill jag ha med lite extra utrymme :)



Christine: Oj tre externa hårdiskar!! Då är du verkligen på den säkra sidan ;) Men jag förstår dig, alla fina bilder du har tagit under tiden ni varit på Bali är ju ett minne för livet. Tänk vad härligt att kunna se tillbaka på ert äventyr när ni kommer hem till sverige igen! :)



Jenny: Hur man ska packa har lite att göra med vad man tänkt göra på resan. Ska man till ett ställe och stanna där är det ju smidigast och bekvämast att packa i resväskor. Men ska man resa runt lite så tycker jag att det är smidigare med ryggsäckar. Elektronik brukar vi ha i handbaggaget. Vågar inte lägga det i det incheckade baggaget. Man vet aldrig hur dem hanterar väskorna på flygplatserna. Barnen brukar ha en varsin liten ryggsäck med hjul på som dem kan dra själva. Där i brukar vi packa ner leksaker, papper, pennor, böcker, bärbara dvd-spelare och filmer. Sånt som man kan behöva under flygningen. Mina tjejers kläder är fortfarande så små att dem kan dela en väska. Ett tips är att absolut inte ta med en massa varma kläder till thailand. De enda långbyxor och tröjor ni behöver är de ni har på er när ni flyger. Ska göra ett inlägg här senare med vår packlista inför Filippinerna. Fråga gärna igen om det är något mer du undrar! :)



Jeanette: Åh vad härligt att åka till koh lipe! En ö jag gärna skulle åka till igen, bra val! Smidigaste vägen till lipe är den vägen vi åkte när vi skulle hem. Alltså inrikesflyg från Bangkok till Hat yai sen taxi till Pak Barra där ni tar en speedboat ut till Koh lipe. Lycka till med resan och hör av dig om det är något mer du undrar över! :)



Evelina: Jag skulle rekommendera era att åka till Koh lanta. Ett toppenställe att semestra på med barn. När vi var där så bodde vi på två olika hotell. Båda var jättebra på olika sätt. Det första vi bodde på var Royal lanta, ett fyrstjärningt frächt och fint hotell precis vid stranden. Det andra hotellet vi bodde på var Southern lanta ett lite enklare hotell med bungalows även det precis vid stranden. På det sistnämnda så var det en hel del svenska barnfamiljer. Roligt om man vill träffa lite folk att umgås med! Sen så kan man från koh lanta åka iväg på lite utflykter. Bland annat till paradisöarna koh rok, koh lipe, koh ngai, koh mook, koh kradan mm. Men sen kan man även utforska koh lanta om man inte vill åka iväg så långt.



Ett tips är att kolla in hos Bodil som just har varit där på semester i tre månader.

http://gladjeamnen.blogg.se/



Lycka till med resan om ni åker!! :)

2011-01-27 @ 09:56:29
Postat av: Christine

Ja det är ju underbart med bilder. Av varje resa jag gör skapar jag alltid en fotobok (personlig), alla i samma storlek, som sen fint står uppradade på bokhyllan hemma. Väldigt roligt att ha kvar. :)

2011-01-28 @ 04:37:24
URL: http://holmchristine.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0