Lugn dag...

Idag har vi inte gjort många knop. Dagen började med att jag gick upp vid sju medans de andra sov sött i sina sängar och tog en timmes rask promenad på stranden. Riktigt härligt att se solen gå upp och skönt att röra lite på sig. Man blir ju rätt så lat i den här värmen. Mitt på dagen orkar man knappt gå några hundra meter för att det är så varmt. Men morgnarna är lite svalare, fortfarande varmt men det funkar. När jag kom tillbaka satte jag mig en stund med datorn i receptionen. Där finns det trådlös uppkoppling. Sen kom Peter och barnen och hämtade mig strax innan nio och vi gick och åt frukost. Resten av dagen har vi legat vid poolen. Förutom då vi gick ner till stranden och åt lunch. Passade då även på att boka ett par grejor. Speedboatresan till Koh lipe nästa onsdag och en dagsutflykt till Koh rok med speedboat imorgon. Koh rok ska visst vara en jättefin lite paradisö med vilda varaner och grym snorkling vid korallreven utanför. Så morgondagen ser jag verkligen fram emot! Är lite ledsen bara att vår relativt nyinköpta undervattenskamera pajade då vi var på Hong island tidigare i veckan. Vid första användningen under vatten pajade den direkt. Man tycker ju att en kamera som kostade över fyra tusen ska hålla. Men icke, den är stendöd. Får reklamera den när vi kommer hem. Surt bara att inte ha den nu, hade så gärna velat fota alla färgglada fiskar imorgon...
När vi kom tillbaka till hotellet så kände jag mig så trött så jag gick och sov en stund med Tilda medans Peter och Saga gick och badade lite. Sedan har vi varit ute och ätit en god middag nere på stranden här på kvällen. Men nu börjar det bli dags att krypa i säng, vi ska upp tidigt imorgon. Blir hämtade strax efter åtta och innan dess ska vi packa och få i oss lite frukost.


Här kommer lite bilder från idag :)


Tilda

Saga

Peter passar på att surfa lite...

Tilda sitter i skuggan och leker med sina polly pocket och barbiedockor

Att ett myggnät kan vara så roligt :)

Fina tjejer på stranden tidigare ikväll

Medans vi väntade på maten lekte barnen i lekställningarna brevid oss på stranden, perfekt!

Peters mat - grillade tigerräkor med aioli och bakadpotatis. Så grymt gott! Det måste jag ta imorgon kväll :)


Kommentarer
Postat av: Ausra

Åhh, underbara bilder på er. Vill åka dit omedelbart! Njut av vistelsen.

2010-02-19 @ 17:53:56
URL: http://ullsmycken.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

ÅÅÅÅÅåååå..... Det ser så utrolig deilig ut. Skulle gjerne vært der.Drømmer meg bort i de fine bildene deres, se helt fantastisk ut. Skulle gjerne vandre på de strendene eller ligget på en seng ved bassenget. Må komme meg til Thailand en gang. Kos dere masse videre. Gøy å følge dere = )

2010-02-19 @ 21:35:48
Postat av: sandra

Åhhhhh säger jag som vanligt. Det ser så skönt ut med sol och sand. Här hemma är snöstorm på väg och dom varnar folk att gå ut.

Inte alls kul så njut ni.

2010-02-19 @ 22:29:21
URL: http://sandrasfamily.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vad kul att ni är på Lanta, liksom vi. Jag brukar läsa din blogg och nu kikade jag även in i denna. Vi är här på thaimout i två månader och har nu mindre än två veckor kvar tills vi åker hem till snön och kylan i Stockholm. Vi bor vid Long Beach men är ofta vid Dao också. Hoppas ni får en toppenvistelse är på ön!

2010-02-20 @ 07:03:46
URL: http://jennyi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0