En fantastisk resa!

Nu är vi alltså hemma igen sedan några dagar tillbaka. Skönt på ett sätt men gud vad man längtar tillbaks! Man inser inte hur bra man hade det förens man kommer hem igen.

Planen från början var att vi skulle resa runt lite till minst två ställen. Men efter tio dagar på Boracay så bestämde vi oss för att stanna kvar tiden ut. Vi hade hört att det tydligen inte alls skulle vara så fint på Panglao och Bohol som på Boracay. Det var de två ställena vi tänkte dra vidare till och eftersom vi var så himla nöjda med Boracay så stannade vi mer än gärna kvar där. Så här i efterhand så hade det ju varit kul att se någonting mer i Filippinerna, men det får bli en annan gång.

Har ni några frågor om vår resa så får ni gärna ställa dem nu här i kommentarsfältet :)

Här kommer en sista bildkavalkad från vår härliga resa!

Vackra White beach

Jag förstår verkligen att White beach på Boracay flera gånger har hamnat på listor över världens vackraste stränder. En fyrakilometer lång strand med klart turkost vatten, härlig vit sand kantad med palmer överallt. Den är den absolut finaste strand jag har sett. Vet inte hur många gånger jag var tvungen att säga -men kolla in stranden, shit vad fint det är!

Här kommer några bilder på den...

Nigi nigi

Ett ställe som vi var på ganska många gånger var Nigi nigi. En liten resort med en restaurang pricis på stranden intill Willys point. Vi bodde inte här men om man drack och åt på restaurangen fick man använda resortens solsängar på stranden. Sanden här på station 1 var superfin och skön att gå på och sen så fanns det även massage här. Jag provade inte med de andra i vårt sällskap tyckte den var riktigt bra. Saga till exempel tog massage där fyra dagar i rad. En dag fick hon bara 30 min istället för en timme som hon hade fått dagen innan. Oj oj oj vilket liv det blev på henne när hon var klar. Det var alldeles för kort tyckte hon, fast hon inte kan klockan så kände hon att det inte var en timme hon blev masserad. Hehe, bortskämda unge!

Annorlunda bensinmack

Flygande hundar

En dag när vi var lite trötta på stranden tog vi barnen och packade in oss i en tricycle och åkte till en liten liten djurpark på ön, Everland aviary park. Lite besvikna blev vi då vi trodde det skulle vara fler djur än det var. Men det var ändå skönt att göra något annat en stund. Peter och Saga var modiga, båda höll utan tvekan glatt i en varsin flygande hund när personalen i parken kom och frågade om vi ville hålla. Själv var jag inte så värst sugen ;)

Bulabog beach

På andra sidan av Boracay liggen det en strand som kallas Bulabog beach. Där blåser det alltid jätte mycket. Det sitter vindskydd längs med hela stranden och palmerna är helt sönderblåsta. Så på den här stranden är det inge vidare om man är ute efter sol och bad. Men är man kitesurfare så är det ett ypperligt ställe att vara på. En dag när det var dåligt väder tog vi en tricycle över till den här stranden och kollade lite. Vi hann bara fota några få bilder på de coola kitesurfarna innan regnet började ösa ner. Vi tog skydd i en bar som låg precis vid strandkanten. Där fastnade vi i ett par timmar med en kortlek och några San Mig light, mysigt!

Skönaste kommentaren under ett restaurangbesök!