Kuala Lumpur

Sista dagarna på vår semester spenderade vi i Malaysias huvudstad Kuala Lumpur. En riktigt häftig stad! Sjukt mycket shopping! Hur många gigantiska shoppingcenter som helst och billigt billigt var det. En dag spenderade vi några timmar i världens största inomhusnöjespark. Helt otroligt var det! Värsta bergochdalbanan inomhus och hur mycket andra karuseller och grejor som helst att åka. Tvingade mig själv att åka begochdalbanan och jävlar vad läbbigt det var! Trodde nästa jag skulle dö, haha! Finns någon bild här nedan när vi svischar förbi :)
Sen var vi ju såklart tvugna att besöka Petronas twin towers. Några av världens högsta byggnader. Mäktigt att se!

Det var allt för den här gången. Är hemma i sverige sedan några dagar tillbaka och längtar tillbaka till värmen något enormt. Kul att ni är så många som har följt oss på vår resa! Får se när vi kommer iväg nästa gång, hoppas det blir inom en snar framtid!

Ha det bäst tills vi hörs igen! :)



Kommentarer
Postat av: Jennie

Otroligt inspirerande att se alla vackra bilder och miljöer! Jag håller på att "sälja in" Koh Lipe till maken...;-) Var finns närmsta sjukvård när man är på KL? Tänker mest ifall barnen blir dåliga...

Vilket objektiv har du använt på sista bilderna från KL? Inte så lätt att få med allt inne tex i köpcentrum eller Petronas towers! Jag gillar din blogg (saknar din privata!) och bilderna du tar - du är duktig =)

2012-03-08 @ 10:22:44
Postat av: Sara

Vilken underbar resa det verkar ha varit :)

Jag skulle bli otroligt glad om du vill rösta på mig i Miss World Sweden :) Det går supersnabbt:)



http://www.missworldsweden.se/kval2012/sara_tuvesson

2012-03-08 @ 10:51:09
URL: http://danssara.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hej!



Fantastiska bilder, ska precis göra en likadan resa med 3 småttingar (1,5 - 7 år) fast med Singapore i stället för KL. Min fråga är vilket hotell ni bodde på på Langkawi?



Mvh

Sofia

2012-03-08 @ 11:50:05
Postat av: Christine

Nu blir man verkligen sugen på att åka till Kuala Lumpur, så coolt det ser ut! Och vilka härliga bilder från hela er resa du delat med dig av. Hoppas ni haft en lika underbar resa som det ser ut att ni haft. :)

2012-03-09 @ 01:46:32
URL: http://holmchristine.blogspot.com/
Postat av: Ulrika

Hej!



Jag vill också tacka för alla fina bilder/inlägg och framförallt för att du har svarat på mina frågor under semestern! Det värsta är att det blir dyrt att följa din blogg;-)! Nu är snart vår resa spikad, bara lite detaljer kvar...



Ha det så bra och jag hoppas ni kommer iväg snart igen!



//Ulrika

2012-03-09 @ 14:51:34
Postat av: Freedomtravel

Ser verkligen enormt ut! När man ser bilder från vissa städer känns Stockholm som en liten by...

2012-03-10 @ 08:50:00
URL: http://www.freedomtravel.se
Postat av: Ia

Åh vad härligt ni verkar ha haft, kul att vi återigen fick "följa" med er på resan och se dina fina bilder

2012-03-10 @ 19:10:52
URL: http://iashome.blogspot.com/
Postat av: Vicky

Alla: Kul att höra att ni uppskattat mina inlägg och bilder från vår semester! Ledsen att jag varit så seg på att svara på era frågor. Men nu så! :)



Jennie: Koh lipe är ett underbart ställe, tycker verkligen ni ska åka dit! Närmsta sjukvård på Kok Lipe finns på ön. Det finns ett mindre sjukhus där med doktor. Är det väldigt allvarigt så får man nog ta sig till fastlandet närmast i Thailand ligger Pak Barra.

Vidvinkelobjektivet jag använt på bilderna från Kuala Lumpur heter Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM.



Sofia: Hotellet vi bodde på när vi var på Langkawi hette Frangipani.

2012-03-26 @ 13:17:54
URL: http://vickysresedagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0