Snorkeltur!

 

Häromdagen hyrde vi en långtailbåt här på Pattaya beach och åkte ut för att utforska reven här omkring Koh lipe. Vi snorklade först vid ett jättefint rev, sen åt vi lunch på en närliggande mysig strand. På stranden fanns det flera små söta ödlor som var riktigt nyfikna på oss. Kom fram jätte nära så vi nästan blev lite skraja, haha! Sen efter lunch solade vi och badade lite innan vi åkte vidare till ett annat rev. Fina koraller (syns tyvärr inte så bra på bilderna) och en massa fisk, dock mest smått. Saga som älskar att snorkla matade fiskarna med banan så att hon hade hundratals fiskar runt sig. Såg helt galet ut! Dagens coolaste fisk vi såg var en muräna som sack ut huvudet ur sin lilla håla. Finns en bild på den här nedan!


Skulle så gärna vilja ta dykcert, hade verkligen tänkt att göra det när vi var här. Men tyvärr kommer det inte bli så. Jag är och har varit förkyld ett tag och sen så var upplägget inte så passande för oss som reser med småbarn. Skulle jag tagit certet här så skulle jag tokpluggat nonstop i tre dagar från morgon till kväll. Känns inte så snällt att lämna Peter med kidsen ensam hela tiden. Så jag får skjuta det på framtiden, igen :(

Men jag hänger inte läpp för det, man ser rätt mycket när man snorklar också :)




Och så lite bilder under ytan :)



 


Kommentarer
Postat av: Lotta

Härliga foton, ni ser ut att ha det fantastiskt!

Kram

2012-02-27 @ 15:49:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0