Planerar en liten extra semester i höst!



Om allt går som planerat så kommer jag och min kompis S åka iväg på en liten extra sol och bad semester i oktober. Som det ser ut så blir det en vecka till Egypten. Har egentligen lite blandade känslor för det här landet. Har aldrig varit där men har hört väldigt blandade omdömen av vänner och bekanta som har varit där. En del säger aldrig mer, vi var magsjuka hela resan. Medans andra är jätte nöjda. Har sedan jag var liten drömt om att få se pyramiderna, något jag bara måste se om vi åker dit. Måste liksom bocka av den upplevelsen. Sen så ska det vara ett land med fantastiska korallrev och fiskar i regnbågens alla färger. Me like! Så om vi får slippa magsjuka och jobbiga efterhängsna egyptier så tror jag att det här kan bli en bra resa :)

Nu hänger det bara på om jag får ledigt från jobbet. Det ser ut som att det kommer gå men är inte helt klart. Så håll tummarna för mig nu! :D

Kommentarer
Postat av: Jes

Härligt!håller tummarna!!

Har varit där och det är jag glad för! Underbart väder o klimat och koral rev. Maten är väl så där. Men gick ju inte hungrig i alla fall.. Vi 4:a blev aldrig sjuka som man hört andra..så maten var väl lite trist, men annars tummen upp:))

2011-09-07 @ 10:07:50
Postat av: Cissi

Egypten är helt ok. Kairo är nog den fulaste staden jag varit i men snorklingen är jättebra, bättre än Thailand tyckte jag. Min dotter blev sjuk en dag men annars klarade vi oss.



Ett tips om du åker dit är Egyptiska museet, mycket att se.

2011-09-07 @ 20:41:11
Postat av: Sören Kristiansson

Hallå!



Inser nu att vi var med på samma resa som er, du vet det "äldre paret" som var på samma kameltur som er och trodde att vi också skulle på samma snorklingstur som er. Bara 3 månader kvar innan vi återvänder till detta hotell och detta blir vår 16:e resa till Egypten, minst :-)



Ha de gôtt, MVH Sören



Sorry för att den första postningen jag gjorde hamnade på fel inlägg, du kan väl radera den om du vill =(



2012-01-24 @ 11:13:23
URL: http://www.krezz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0