Beduinafton med kamelridning!

Häromkvällen så var vi på en jättebra utflykt, en "Beduinafton med kamelridning" i öknen. En utflykt som vi hade bokat genom Apollo. Hade inte så höga förväntningar alls, utan var mest ute efter att rida kamel bara för att kunna bocka av det på min lista över saker jag ville ha gjort under resan. Men kvällen blev en riktig fullträff. Vi blev upphämtade med buss på hotellet på eftermiddagen och åkte sedan ut i öknen utanför Sharm el sheikh tills vi kom fram till ett gäng kameler och beduiner. Beduiner är ett folkslag som bor i öknen. Här fick vi hoppa upp på en varsin kamel och rida runt en stund i öknen tills vi kom fram till ett beduinläger. Här fick vi dricka egyptiskt te och information om hur beduinerna lever. Sen se på när man bakade bröd och även smaka på det. När solen började gå ner så klättrade vi upp på ett berg och kollade på solnedgången. Riktigt vackert! Så fort vi kom ner så var det dags att äta middag, var lite skeptisk till att äta så här i öknen när man har hört så mycket om magsjuka. Men både jag och S höll våra tummar och åt ändå och tack och lov så blev ingen av oss dåliga. När vi hade ätit klart så köpte vi några handgjorda kameler av beduinerna och rökte lite vattenpipa. Första gången för mig och jösses vad gott det var, smakade som godis! Hade en hel vattenpipa för mig själv då S inte ville prova så till slut blev jag tvungen att stoppa mig själv så jag inte skulle bli dålig, hehe! När mörkret hade lagt sig så blev det sång och dans av beduinerna runt den öppna elden. Riktigt kul, skrattade så jag fick ont i magen då dem dansade runt som tokar. Och på slutet innan det var dags att åka tillbaka till hotellet så låg vi en stund i kolmörkret mitt ute i öknen och tittade på den stjärnklara himlen. Otroligt vackert och mysigt! En kväll jag verkligen gillade och kommer minnas för resten av mitt liv tror jag.


Kommentarer
Postat av: Anna

Åh skulle med vilja åka dit

2011-10-23 @ 17:07:55
URL: http://dressingroom.webblogg.se/
Postat av: Maria J, Apollo - Sales

Hej!



Vad roligt att du hade en så lyckad kväll på vår beduinafton.



Hälsningar Maria J, Apollo - Sales

2011-10-26 @ 12:45:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0