Härliga Boracay!

Nu kommer det äntligen ett inlägg! Hade lite strul med internet här på hotellet igår, men nu har vi fått det att funka :)

Resan hit till Boracay i Filippinerna gick bra. Det var en jobbig resa men helt klart värd mödan. Från dörren hemma till dörren här på hotellet så tog resan totalt 28 timmar. PHU! Flygresan mellan Stockholm och Manila tog totalt 16 timmar inklusive en mellanlandning i Amsterdam på två timmar. Sen när vi kom till Manila så hade vi fem timmar att slå ihjäl innan det lilla inrikesflyget till Boracay avgick. Tänkte först att det skulle bli jobbigt att tillbringa så många timmar å flygplatsen efter en så lång flygning, men det gick fort. Det tog tid att komma igenom passkontrollen, hämta bagaget, ta sig till inrikes terminalen. checka in bagage igen och äta lunch. En timme var inrikesplanet försenat, så ett litet tag fick vi vänta. Men det gick i alla fall rätt smidigt allting.

Höll på att skratta läppen av mig när flygplatsbussen släppte av oss vid vårt plan som skulle ta oss till Boracay. Det var det minsta planet jag flygit med, helt klart. Stackars Elin som är med och är flygrädd. Det såg nästan ut som att hon skulle vägra gå på planet när hon såg det. Men hon åkte med så klart. Tror Elins kille Robban tog ett par bilder på planet innan vi gick på. Måste fixa en bild och lägga upp här så ni får se sen ;)

När vi kon fram till Caticlan som flygplatsen heter på fastlandet närmast Boracay så tog vi en taxi i ca 2 min till hamnen. I hamnen lastades all vår packning upp på en ranglig bankabåt som skulle ta oss över till den lilla paradisön Boracay. Båtfärden gick bra men man hade lite ont i magen då vi guppade fram på vågorn med all packning liggandes lös på båtens tak. Hade inte varit så kul om väskorna hade glidit av ner i vattnet där.

Väl framme på ön blev det en sista taxiresa innan vi äntligen var framme på vårt hotell, Boracay Regency Lagoon. Villken resa alltså! Några gången under resans lopp så frågade jag mig själv vad i hela friden det är jag utsätter mig och barnen för, självmant! Men väl framme på plats här på ön vet jag varför vi har rest så långt, till andra sidan jorden. Vi har vekligen kommit till en helt underbar plats! Stranden är grymt fin, hotellet är toppen, filippinarna är trevliga, det är snorbilligt och maten har änså länge varit jättegod. Vädret har de två dagarna vi varit här varit helt ok. Ca 30 grader och sol på dagen och någon regnskur på kvällen. Visst hade det varit bra om det inte hade regnat alls men det känns ju i alla fall bra att regnet har kommit på kvällen och inte på dagen.

Här kommer några bilder ifrån stranden. Inte så många men det kommer fler en annan dag :)