Sipadan?!

Är helt tagen av den här lilla ön Sipadan utanför Borneos nordöstra kust. Tror kanske det kan vara något att åka till i vinter. Det ska vara ett dykparadis i världsklass med fantastiska paradisstränder. Jag har länge velat ta dykcert, så man kanske ska satsa på det i år? Är väldigt fascinerad av vad som finns under ytan i det stora blå. Kan sitta och titta på naturprogram om fiskar och korallrev och bara längta mig bort.

Var på Borneo i Malaysia för några år sedan och det är ett av mina absoluta favorit resmål. Otroligt vackert, häftiga djur, fina stränder, vänliga människor, god mat och väldigt billigt. Men jag känner att jag missade ganska mycket när vi var där. Så jag skulle gärna åka dit igen!

Hittade en film från en dyk resort vid Sipadan...tänk att få åka dit!



Kommentarer
Postat av: tommy

kolla:)



hit ska vi !



http://www.facebook.com/video/video.php?v=10150282625125758&comments

2011-08-17 @ 21:34:50
Postat av: Fanny

Ja! Visst verkar det underbart! Har också läst om det och skulle också vilja åka dit, verkar vara så vackert!

2011-08-18 @ 21:05:26
URL: http://travelwithfanny.blogg.se/
Postat av: Tommy

Kolla på Bintan island, verkar vara parsdis ö ligger bara 1timme med speadboat från Singapore.

2011-08-18 @ 21:33:35
Postat av: =)

Jag skrev till dig förut och frågade om du hade varit i Florida,vet inte om du kommer ihåg det?!Hur som helst,nu har vi varit där!Jag kan verkligen rekommendera Florida!Kanske lite lång flygresa(vi var på resande fot i ca 17 timmar)men det beror ju på vilket bolag man väljer att flyga med,sen är det ju det där med avstånden,men jag har förstått att i USA är det bil som gäller om man vill ta sig någonstans.I övrigt finns absolut INGENTING att klaga på!Precis ALLT var toppen bra!Vi hyrde ett hus i Cape coral av en svenska kille. Huset låg jätte fint och allt gick smidigt.Vi gjorde dagsutflykter till bla Orlando för att besöka Universal studios,everglades för att åka genom träskmarkerna och titta på alligatorer och till Miami(vi hade ca 10 mil dit). Människorna var trevliga,ingen som rycker och sliter i en,utan bara vänliga och helt underbara, det var rent och snyggt överallt(behövde inte vara rädd för bakterier på samma sätt som vi var i tex Thailand). Priserna var super bra,relativt billigt och bra kvalitet på kläder och andra grejer. Nu blev det långt,men som sagt Florida var underbart och jag hoppas att ni får uppleva det någon gång!!Kram

2011-08-23 @ 19:22:16
Postat av: =)

Jag skrev till dig förut och frågade om du hade varit i Florida,vet inte om du kommer ihåg det?!Hur som helst,nu har vi varit där!Jag kan verkligen rekommendera Florida!Kanske lite lång flygresa(vi var på resande fot i ca 17 timmar)men det beror ju på vilket bolag man väljer att flyga med,sen är det ju det där med avstånden,men jag har förstått att i USA är det bil som gäller om man vill ta sig någonstans.I övrigt finns absolut INGENTING att klaga på!Precis ALLT var toppen bra!Vi hyrde ett hus i Cape coral av en svenska kille. Huset låg jätte fint och allt gick smidigt.Vi gjorde dagsutflykter till bla Orlando för att besöka Universal studios,everglades för att åka genom träskmarkerna och titta på alligatorer och till Miami(vi hade ca 10 mil dit). Människorna var trevliga,ingen som rycker och sliter i en,utan bara vänliga och helt underbara, det var rent och snyggt överallt(behövde inte vara rädd för bakterier på samma sätt som vi var i tex Thailand). Priserna var super bra,relativt billigt och bra kvalitet på kläder och andra grejer. Nu blev det långt,men som sagt Florida var underbart och jag hoppas att ni får uppleva det någon gång!!Kram

2011-08-23 @ 21:17:37
Postat av: caroline i Götet

Vilka fina bilder du har på din resedagbok och vilka fantastiska resor ni verkar göra!

Jag har en fråga till dig, jag har ganska länge följt din andra blogg tvillingmamma.blogg.se

Har fått mycket tips och inredningsinspiration därifrån tycker du har väldigt fin och bra smak.

Har nu upptäckt för ganska länge sedan iofs att den bloggen är låst.

Jag undrar om du bara vill ha nära vänner och sådana som du vet vilka dom är som läser på den bloggen? Annars skulle jag jätte gärna vilja följa dig där. Du kan väl maila mig om du vill.

M,V,H Caroline

2011-08-29 @ 13:23:44
Postat av: Sara

Jag har upptäckt samma sak som föregående talare och jag vill jätte gärna fortsätta läsa din blogg. Det är bara ett problem, jag har varken blogg/facebook eller mail så jag vet inte hur jag ska kunna få ditt lösenord...SNÄLLA SNÄLLA LÅS UPP BLOGGEN IGEN!!

2011-08-29 @ 18:02:23
Postat av: Maria

Hej



Kan vi inte få en förklaring till varför du låst andra bloggen?

2011-08-29 @ 21:43:49
Postat av: Anders

Hejsan,



går det att kontakta dig via e-post angående ett länkbyte två resbloggar emellan? :)



Mvh



Anders

2011-08-30 @ 07:27:58
URL: http://www.seatfinder.se/blogg
Postat av: Jennie

Hej!



Vilka fantastiska resor era döttrar får göra!! Jag har en son i samma ålder och vår erfarenhet är att de verkligen kan uppskatta mötena med andra länder och kulturer!



Saknar din andra blogg! Tråkigt att du var tvungen att sätta lösenord....



Hälsningar Jennie

2011-09-04 @ 20:57:36
Postat av: Elin

Låter ju hur nice som hellst. Dit åker vi! =) vill bo i dom där husen på vattnet.

2011-11-14 @ 11:30:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0