För min myggallergi...




När vi var på apoteket igår så passade jag på att köpa en förpackning Kestine. Dem ska visst funka om man har myggallergi. Sedan några år tillbaka får jag nämligen baotastora myggbett som blir stenhårda och lila/bruna när jag är utomlands. Det ser ut som att jag har blåmärken istället för myggbett. Inte speciellt snyggt. Sen av någon konstig anledning så älskar dem mig. Är vi ute och äter på kvällen så får jag tio myggbett medans resten i sällskapet får typ noll. Så jag måste alltid gå runt med myggspray i handväskan. Och något jag har lärt mig är att det inte funkar med myggmedel från sverige. Utan man måste köpa medlet i det landet man är i. Olika mygg och myggmedel för olika länder alltså. Satans mygg, jag skulle ju inte direkt bli ledsen om dem gick och dog allihopa.


Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Jag har samma problem som du. Köpte ett myggmedel när vi var där å det funkade superbra!!! Det är en gul liten pumpflaska å det är nån mygga på den. Även jag kör med antihistamin å det tar udden av kliandet. Kortisonsalva brukar oxå hjälpa när det kliar som värst.

Lycka till med myggen!

Kramen, Maria

2010-01-21 @ 10:42:47
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Mimi

Hej!



Hittade hit genom din fina blogg som jag läser då och då. Jag, min pojkvän & son åker till thailand den 2 februari. Vi kommer landa i Phuket, sen åka vidare till Koh Lanta , Koh Lipe och så tillbaka till Phuket igen. Hoppas ni får en fin resa (men det känns ganska givet att det blir:).

Tack för två jättebra bloggar, jättebra tips!



Hälsn Mimi

2010-01-22 @ 10:24:42
Postat av: Anonym

Min man tar Kestine när vi åker till stugan i lappland = myggornas paradis! Funkar kanonbra för honom - han blir givetvis biten men betten känns knappt och sväller inte upp lika groteskt som annars. Hoppas det funkar för dig med...

2010-01-29 @ 18:27:18
Postat av: Anna

Min son har oxå myggallergi..har blivit riktigt dålig och super stooooooooora myggbett, svullnar nåt galet! Undrar hur han skulle reagera om han fick ett getingstick...

2010-02-04 @ 13:25:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0