Bra att ha vid långflygningar


Jag är en sådan som har väldigt svårt att somna på andra ställen än i en säng. Så när jag flyger brukar jag inte kunna somna fast jag är så trött så det kliar i ögonen, det är mitt i natten, tyst, mörkt och alla andra sover. Men de senaste flyningarna har jag faktiskt lyckats sova. Knepet är ett sådant här resekit med nackkudde, sovmask och öronproppar. Huvudet och nacken får stöd när man sover med nackkuden på, man hör inte flygplanets brummande motorer med öronpropparna i och det blir helt mörkt med sovmasken för ögonen. 

Ett litet tips bara till er som också har svårt att sova då ni flyger :)


Kommentarer
Postat av: Jill

Åh, det låter ju toppenbra! Var någonstans kan man köpa ett sånt resekit?

2010-01-30 @ 14:25:08
URL: http://juvelia.wordpress.com
Postat av: Vicky

Jill: Resekit brukar oftast säljas på flygplatser och omord på flygplan :)

2010-02-03 @ 21:12:17
URL: http://vickysresedagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0