Chicken island

Idag har vi varit ute på en liten paradisö som heter Chicken island. Man tar sig dit med långtailbåt från Ao nang och det tog väl ca 20-25 minuter. Precis brevid chicken island ligger två till små fina öar som man kan ta sig till antingen genom att simma, vada eller gå beroende på hur högt vattnet är. Då vi anlände till chicken vid 11 tiden var man tvungen att simma mellan öarna och när vi åkte hem vid 16 tiden så var det en väg där man kunde gå emellan öarna, eftersom vattnet då var så lågt. På chicken ön fanns det vilda apor och när vi hade varit och käkat lunch (i den enda och mycket enkla restaurangen på ön) så såg vi en apa som hade norpat åt sig en chips påse av några. Där satt han på en sten och mumsade. Så gullig! Men när vi kom tillbaka till våra saker en bit bort berättade några som låg brevid oss att apan varit bland våra saker med och rotat, medans vi var borta och åt. Han hade inte tagit något, men det var lite rörigt bland grejorna ;)

Jaha då var man i en långtailbåt igen!

Här släppte vi av några som åkte samma båt som oss. Ön heter Koh Poda och ser riktigt fin ut. Vi har tänkt åka ut till en till ö innan vi lämnar Ao nang men vet inte om vi ska ta koh poda eller koh hong. Någon som har några tips?

långtailförare

Grymma berg!

Jag och Tilda i vattenbrynet på den vita stranden...

La familja vid en hemmagjord gunga på stranden

Otroligt turkost vatten!

Lunch dags!

Här har vi den lilla tjyvapan :)

Här går man över till de två andra öarna, här är det lågvatten.

Se så duktig hon blivit på att skriva, min lilla kicka! ;)

Jag och Tilda i gungan

Peter och Saga ska bada...

Moi lapar sol!

Postat av: Emmy

önskar att jag såg lika fit ut som dig i bikini!

2010-02-13 @ 19:39:32
Postat av: Philmkarin

Det ser helt underbart ut!

Instämmer med talaren ovanför och måste säga att du är superfin i bikinin!! Skulle kollat in här INNAN jag smällde i mig en påse chips-hjärtan ;).

2010-02-13 @ 20:28:29
Postat av: Cecilia

När vi var i Ao Nang så åkte vi över till Reily Beach (inget paradis-ställe, men rätt trevligt ändå) men de öar du frågade om var vi aldrig till. Angående vilda apor så fanns det åtminstone för 2,5 år sen längst bort (mot bergen) på stranden i Ao Nang också. Ha en fortsatt skön semester!

2010-02-13 @ 21:09:56
Postat av: Emilia

Gud vilken kropp! En bild att inspireras av. Kram

2010-02-13 @ 22:26:26
Postat av: Ann

Härliga bilder! Vi var i Ao Nang över jul o nyår och var då oxå på de öar som ni besök. Måste dock säga att det ser mycket härligare ut nu, eftersom det var så mycket folk när vi var där att man knappt fick plats med sin handduk på stranden ibland.

Ett tips är att åka till Hong, vi hade en heldag där och vi tyckte att det var den bästa stranden och mysigaste ön. Ha en fortsatt härlig semester!

2010-02-14 @ 00:00:00
Postat av: Marie

Åh, det ser ju bara helt underbart ut! Vill oxå åka!!! Så kul att höra vad ni tycker om alla olika ställen inför vår tur om ett år =)

Och snacka om att man känner sig peppad att gå ner i vikt sen när man ser dig i bikini! Måste bara föda barn och amma först;)

Ha en fortsatt härlig resa!

2010-02-14 @ 07:55:42
Postat av: Carina

Visst var Chicken härligt med all sin enkelhet. Vi var bara på Poda men gillade den mycket trots att vi hade mulet där och åt den underbara maten från båtarna och gick även promenad längs stranden bort mot chicken sidan. Fanns mycket skoj fiskar som barnen matade vid båtarna vid Poda. Var inte vid Hong men andra kompisar var där och sa det var fint men ändå likvärt Poda och Chicken, fast det är väl längre dit.

De svenskarna som våra kompisar känner som har restaurang Blue Mango samt snorkel&dykaffären KonTiki längs huvudgatan bort mot Nopparat Beach åker dock ofta/mest till Hong med sina barn när de ska bada....Ni får nog välja själva... svårt att rådgöra.

2010-02-14 @ 22:03:55
Postat av: Lotta

Vilka helt fantastiska bilder!

Det ser ut som en dröm semester.....

Miljön är så underbart vacker, med det turkosa vattnet och de ljuvlig sandstränderna.

2010-02-15 @ 08:41:47
Postat av: Julia - Aupair i Norge

Vilken underbart vacker "bikini-kropp" du har. Du som höll på att gå ner massor. Du var nog lika perfekt innan som nu! (: