Landet som består av 7 107 öar





Landet jag tänker på är Filippinerna! Jag har varit sugen på det här landet sedan jag såg ett reportage på resprogrammet Packat och klart för säkert 1,5 år sedan. Tyckte då att Filippinerna fick vänta några år eftersom resan dit är ganska bökig och lång. Det kändes krångligt med två små barn. Men nu känner jag att det är väl inga problem. Tänk hur vi reste runt i Thailand i vintras med barnen. Med backpacker ryggsäckar på båtar, inrikesflyg, bussar och i bangkok. Det gick ju jättebra! Så om det nu blir någon resa i vinter så blir det till Filippinerna tror jag. Det finns två ställen som jag skulle vilja besöka, det ena stället är Boracay och det andra Bohol. Två paradisöar med vit sand, turkost vatten med bra snorkling och vajande palmer :) Just det jag vill ha! 



Kommentarer
Postat av: Hanna

Rymms man i resväskan??? ;-)

2010-08-25 @ 11:47:53
URL: http://husdrommen.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Låter verkligen helt underbart :) Hoppas verkligen ni kommer iväg.

Ha en fortsatt bra dag!

2010-08-25 @ 13:53:09
Postat av: SOFIA

Va kul att höra att ni tog med barnen på backpacker resa i Thailand... Vi ska åka till Thailand med vår lilla dotter i vinter... har du några tips!!..

(Vi ska iof inte backpacka, men gör många utflykter)



Hoppas ni kommer iväg till Filippinerna... det verkar vara ett underbart land!!



Kramar!

2010-09-14 @ 10:30:32
URL: http://sofiaoniklas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0